برگزاری پانزدهمین دوره آشنایی با نظام آموزش مهارتی علمی کاربردی ویژه مدرسان جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۷ کد : ۷۳۷۹۸ اخبار
تعداد بازدید:۸۹۵
برگزاری پانزدهمین دوره آشنایی با نظام آموزش مهارتی علمی کاربردی ویژه مدرسان جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس

پانزدهمین دوره آموزشی آشنایی با نظام آموزش مهارتی علمی کاربردی برای مدرسان جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، در این دوره، تاریخچه و فلسفه شکل گیری دانشگاه جامع علمی کاربردی، تعریف و ماهیت زیرنظام آموزش علمی کاربردی و تفاوت و مزایای آن با سایر زیر نظام های آموزشی، از مباحثی بود که به تشریح و تبیین آنها پرداخته شد.

 در ابتدا دکتر داریوش چوبینه معاون علمی واحد استانی فارس و مدرس دوره، به تشریح موضوعاتی نظیر قوانین و مقررات آموزشی، سامانه های دانشگاه و نکات مهم قرارداد های مدرسان، همچنین موضوع صلاحیت حرفه ای ، تضمین اشتغال و طرح آباد به پاره ای از اقدامات مهم دانشگاه در این حوزه پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم تضمین اشتغال در رشته های علمی کاربردی گفت: ارتباط دانشگاه جامع با بخش های خدمات، کشاورزی ، هنر و به ویژه صنعت موجب شده تا دانشگاه جامع علمی کاربردی با پیشرو بودن در این موضوع در  میان زیر نظام های دانشگاهی با انجام برنامه ریزی های لازم، دانش آموختگان را آماده ورود به بازار کار مورد نیاز این بخش ها نماید.

دکتر چوبینه در ادامه افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با ارائه آیین نامه طرح آموزش برای اشتغال دانش آموختگان (آباد) از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیأت دولت توانسته است با ارائه آموزش های مهارتی و تکمیلی برای جبران خلاء مهارتی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان، حرکت مهمی در سطح جامعه انجام دهد.

معاون علمی واحد استانی فارس با اشاره به تصویب نهائی طرح آباد در جلسه هیأت دولت، به توضیح چند دوره از آموزشهای مهارتی برای اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه ها پرداخت.

در ادامه تصریح کرد: آنچه که وجه تمایز آموزش های مهارتی و کاربردی را نشان می دهد این است که آموزشها ، از کارگاه ها و محیط کار در کنار مدرسان توانمند بیرون می آید و دانشجویان و دانش آموختگان زیر نظام های دیگر با آموزش های مهارتی کوتاه مدت تعریف شده می توانند به یک نیروی ماهر عملیاتی مورد نیاز بازار کار تبدیل شوند.

دکتر چوبینه با بیان اینکه ورود دانش آموختگان آموزش عالی به بازار کار به دلیل تخصصی شدن مشاغل، مستلزم استقرار نظام صلاحیت حرفه ای است، تاکید کرد: این دانشگاه در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و هماهنگ با سایر نهادهای متولی آموزش‌های مهارتی آمادگی استقرار نظام صلاحیت حرفه ای سطح آموزش عالی کشور را دارد.

وی اضافه کرد: در این زمینه تلاش های فراوانی از سوی ریاست عالیه و هیأت رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام و واحد های استانی در حال عملیاتی کردن سیاست های دانشگاه در این زمینه هستند.

در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ بازوی توانمند نظام آموزش مهارتی هستند، گفت: مدرسان می توانند با بالابردن سطح کیفیت آموزش ها، نقش تأثیرگذاری در توسعه آموزش های مهارتی و موضوعاتی نظیر تضمین اشتغال، پیاده سازی دوره های کوتاه مدت و طرح آباد در سطح کشور داشته باشند.


نظر شما :