برگزاری یازدهمین نشست هم اندیشی و تعامل روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۷۱۵۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۱
برگزاری یازدهمین نشست هم اندیشی و تعامل روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس

 یازدهمین نشست هم اندیشی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس با هدف جذب حداکثری دانشجو برای پذیرش بهمن ماه 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان فارس، یازدهمین نشست هم اندیشی روسا و سرپرستان مراکز آموزش علمی کاربردی استان، با هدف هماهنگی تبلیغات پذیرش بهمن ماه 1402 و اطلاع رسانی مناسب و معرفی رشته های تحصیلی مراکز برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر شاهرخ جم رئیس واحد استانی فارس، رؤسا و سرپرستان مراکز آموزشی استان برگزار شد، بر لزوم مشارکت مالی مراکز آموزشی در اطلاع رسانی و تبلیغات پذیرش بهمن ماه با هدف جذب حداکثری دانشجو،تأکید شد.

سپس کارشناس مسئول روابط عمومی واحد استانی فارس با تشریح دستور العمل پذیرش بهمن ماه سال جاری از رؤسای مراکز آموزشی خواست تا بر روند اطلاع رسانی در خصوص اخبار پذیرش و موارد مختلف اشراف کامل داشته باشند.

در ادامه با تأکید بر رعایت شیوه نامه های تبلیغات پذیرش دانشجو توسط مراکز آموزشی، برنامه ریزی و اطلاع رسانی مطلوب را در راستای جذب حداکثری دانشجو خواستار شد.

رئیس واحد استانی فارس در این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذار و محوری  مراکز در جذب دانشجو گفت: اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب دانشجوی مهارتی و آشنایی جامعه هدف دانشگاه نسبت به آموزش های مهارت محور و متناسب با نیاز بازار کار، نباید مختصص به زمان پذیرش دانشگاه باشد و مراکز آموزشی در طول سال باید ارتباط با دستگاه های متولی آموزش، خصوصا بخش متوسطه آموزش و پرورش، صنوف، اتحادیه ها، فدراسیون ها و... را مورد توجه قرار دهند.

دکتر جم در بخش دیگری از سخنان خود به بحث درآمد و هزینه‌های مراکز آموزشی پرداخت و اظهار داشت: راه برون رفت مراکز  در زمینه مشکلات مالی، تنوع بخشی به منابع درآمدی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است.

وی در ادامه با تاکید بر فراهم سازی زمینه مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی دانشگاه گفت: فعالیت های فرهنگی باید براساس نوآوری و جذابیت انجام شود و در کنار ایجاد مظاهر مثبت، تأثیرگذ ار، مشهود و اثر بخش باشد.

 در ادامه این نشست روش های مختلف تبلیغ و مزایا و معایب آنها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 و در پایان نیز روسا و سرپرستان مراکز آموزشی، راهکارهای خود را جهت تبلیغات و اطلاع رسانی پذیرش بهمن ماه سال جاری بیان کردند.


( ۱ )

نظر شما :