سرپرست دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورخبرداد : ارایه خدمات سامانه سجاد به 700هزار کاربر دانشگاه جامع علمی کاربردی
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی با بیان این مطلب که با اجرای "پروژه سجاد"کار بسیار بزرگی در حوزه "آی.تی" انجام گرفته است گفت: تا قبل ازسال 1390 اقدامات دراین حوزه بصورت جزیره ایی وبدون پشتوانه های نظارتی انجام می شد و این حرکت مشکلات بسیاری را به همراه داشت .
«مهندس مرتضی گل نژاد » افزود: با هدف یکپارچه سازی اطلاعات واتخاذ تصمیمات صحیح واثرگذار درحوزه اجرا ، روند تحقیقات پیرامون ایجاد این سامانه از سال 1390 به همت کارشناسان دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز و هم اکنون مراحل تکمیلی آن با بررسی نقاط ضعف وقوت درحال انجام است.
وی یادآورشد : با بهره برداری اصولی از این سامانه بیش از 700هزار کاربر از هزارمرکزآموزش علمی - کاربردی در سراسر کشورمی توانند خدمات آموزشی خود را با مراجعه به "سامانه سجاد "دریافت دارند و هم اکنون در حال تعریف سامانه پرداخت شهریه دانشجویان می باشیم تا با حداقل زمان شاهد پیشبرد امور باشیم .
مهندس گل نژاد درادامه به ایجاد زیر ساخت های موثر در تقویت این سامانه اشاره کرد وگفت : تا کنون دو فاز از این پروژه اجرا شده است و برای تقویت آن ، پهنای باند به 3لینک توسعه یافته است ودر نهایت 14 فاز برای تولید وتوسعه این سیستم پیش بینی شد و ما توانستیم فاز های اول ودوم سیستم شامل تولید انجین اصلی وبانک های اطلاعاتی پایه وسیستم هایی از خدمات اموزشی نظیر سیستم پذیرش دانشجویان وانتخاب واحد را ادامه دهیم .
به گفته وی دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از هزار مرکز آموزشی در کل کشور را تحت نظارت ومدیریت خود دارد ونیاز به ایجاد وتوسعه چنین سیستمی با اتخاذ روش های مهندسی احساس می شد.
همچنین سامانه سجاد با بهره گیری از دانش روز به گونه ایی تعریف شده است که بدون نیازبه بعضی خدمات پشتیبانی وغیر ضرور امکان پایش آمارها واطلاعات را بصورت لحظه ایی به مدیران ومراکز ستادی دانشگاه جامع علمی کاربردی می دهد.
گفتنی است در حاشیه این کارگاه در جلسه ای آموزشی و مشورتی روسای مراکز آموزش علمی - کاربردی استان فارس با سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه جامع علمی - کاربردی به تبادل نظردر زمینه سامانه سجاد پرداختند .



نظر شما :