نشست عمومی اساتید و سرپرست مرکز آموزش علمی – کاربردی لارستان با هدف معرفی رویکرد نظام آموزش عالی مهارت و فناوری

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۱۹۱۶ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۱۹۵
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد استان فارس : شست عمومی اساتید و سرپرست مرکز آموزش علمی – کاربردی لارستان با هدف معرفی رویکرد نظام آموزش عالی مهارت و فناوری برگزار شد .
نشست عمومی اساتید و سرپرست مرکز آموزش علمی – کاربردی لارستان با هدف معرفی رویکرد نظام آموزش عالی مهارت و فناوری

نشست عمومی اساتید و سرپرست مرکز آموزش علمی – کاربردی لارستان با هدف معرفی رویکرد نظام آموزش عالی مهارت و فناوری

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان فارس: این نشست با حضور اساتید با قرائت آیات کلام الله مجید آغاز شد . سپس اسماعیلی سرپرست مرکز آموزش لارستان در ابتدای سخرانی خود توجه به هویت و معرفت افزایی دانشجویان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت :به موضوع فرهنگ و هویت دینی و دانشجویی می بایست به عنوان یک تکلیف نگاه کرد و ضرورت تقویت ایمان و تقوا ،سلامت نفس،، انضباط اجتماعی ،تلاش و تکاپو برای علم آموزی و تحقیق و تفحص را یادآور شد.سپس به تشریح و تبیین نظام نوین فناوری و مهارتی پرداخت و عنوان نمود: اکثر رشته ها قبل از انقلاب مبتنی بر دانش نظری بود و بعد از انقلاب با تلاشهایی که  در جهت افزایش دانش عملی صورت گرفت  تأسیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی مولود مبارک این تلاشها  بود و به دستور مقام معظم رهبری و وزارت علوم تحول بنیادین در نظام آموزش عالی صورت گرفت که بر اساس مصوبه هیأت وزیران در آبان ماه 90 ایجاد نظام نوین کاربردی و مهارتی در کنار نظام سنتی و نظری مورد تأکید قرار گرفت بطوریکه هیأت دولت  تصویب کرد علاوه بر دوره های آموزشهای رسمی کلاسیک وزارت علوم و آموزشهای عالی آزاد ، دوره های ضمن خدمت کلیه وزارتخانه ها نیز با مجوز دانشگاه جامع و با رویکرد مهارتی می بایست انجام                             شود .اسماعیلی در ادامه افزود: هدف این تحول بنیادین در نظام آموزش عالی تلاش در جهت نزدیک شدن به نسل سوم وچهارم دانشگاهها یعنی کارآفرینی و مهارت آفرینی است که نتیجه آن تولید کار ،ثروت در عرصه تجارت جهانی است .ایشان هدف این نظام را افزایش کارایی و اثربخشی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخشهای صنعت ، کشاورزی ،خدمات ،فرهنگ و هنر بر اساس استانداردهای شغلی ،فرهنگ ارزشی ، بومی و نیاز بازار کار داخلی و خارجی بیان نمود و اظهار کرد : مأموریت این نظام توسعه کمی و کیفی آموزشهای فناوری و مهارتی مبتنی بر پژوهشهای کاربردی و آمایش سرزمینی با بهره گیری از ظرفیت های مختلف کشور اعم از دولتی ،خصوصی و تعاونی با رویکرد تقاضا محوری است.

شایان ذکر است اسماعیلی در ادامه سخنان خود به همترازی دوره های کاردانی فنی، مهندسی فناوری ، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره با دوره های کاردانی ،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا دوره های نظری اشاره نمود .در ادامه اساتید با  برنامه های درسی دوره های کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای که متشکل از دروس نظری و مهارتی است و به دو صورت آموزش در مرکز مجری و آموزش در محیط کار در قالب واحدهای کاربینی و کارآموزی اجرا می شود، آشنا شدند.

گفتنی است در این نشست مسئول بسیج اساتید دانشگاه  به بیان اهداف ،شرح وظایف و برنامه های علمی و فرهنگی حلقه صالحین بسیج اساتید  پرداخت و نماینده اساتید نیز گزارشی از تدوین ، تصویب و اجرای دوره های مهندسی فناوری ارشد  و کارشناسی حرفه ای ارشد ارائه نمود.، همچنین به اساتید حاضر در جلسه کتاب اخلاق تدریس و فلش مموری حاوی آئین نامه ها و مقررات آموزشی اهدا گردید.


نظر شما :